Genel Bilgiler

Genel Bilgiler
Özel Eğitim Bölümü
Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü, lisans düzeyinde ilk öğrencilerini 2020-2021 eğitim-öğretim yılında almıştır. Bölüm bünyesinde Zihin Engelliler Eğitimi olmak üzere bir Anabilim Dalı yer almaktadır.
Amaç
Özel Eğitim Bölümü’nün amacı, yetersizlikten etkilenmiş bireylerin özellikleri konusunda bilgi sahibi olan, onların gereksinimleri doğrultusunda program ve uygulamaları bireyselleştirebilen, onları toplumsal yaşama olabildiğince bağımsız katılmaları yönünde bilgi ve becerilerle donatabilen, hem yetersizlikten etkilenmiş bireylere hem de ailelerine gerekli eğitsel desteği sunabilen, bireysel farklılıklara saygılı, kendini ifade edebilen, yeniliklere açık, bilimsel gelişmelere uyum sağlayabilen ve bunları uygulayabilen, mesleki ve evrensel etik ilkelere bağlı, hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş özel eğitim öğretmenleri yetiştirmektir.
Misyon
Özel Eğitim Bölümü’nün misyonu, özel eğitim alanında istihdam edilebilecek bilimsel düşünmeyi temel alan, etik ilkelere bağlı, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanan, özel eğitim alanındaki sorunlara çözümler üreten ve mesleki yeterliliklere sahip öğretmenler yetiştirmektir.
Vizyon
Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü’nün vizyonu, ulusal alanda vereceği eğitim ve öğretim ile kuramsal ve uygulamalı bilgi, beceriler ile donatılmış, yetersizlikten etkilenmiş bireylerin yaşadıkları toplumda bağımsız ve üretken olmalarını hedefleyen öğretmenler yetiştirerek, üreteceği bilimsel çalışmalar ve projeler ile ulusal ve uluslararası alanyazına ve toplumsal gelişime katkı sağlayan bir bölüm olmaktır.
Öğrenim Süresi
Özel Eğitim öğretmenliği lisans programı dört yıllık (sekiz yarı yıl) bir programdır
Eğitim Dili
Programın eğitim dili Türkçe’dir.
Kontenjan
Programa ortalama 50 öğrenci alımı yapılmaktadır. Programa kayıt için, Yükseköğretim Kurumları Sınavı Sözel puan türünden yeterli puanı almak gerekmektedir.


Mezuniyet Koşulları
 Programdan mezun olabilmek için dört yıllık lisans programında  240 AKTS değerinde ders almış olmak gerekmektedir. Programının ders, uygulama, kurum deneyimi gibi tüm gereklerini Lisans Yönetmelik hükümlerine göre başarıyla tamamlayan öğrenciler, diploma almaya hak kazanmaktadır.
Mezunların İstihdamı
Özel Eğitim Bölümünden mezun olan özel eğitim öğretmenleri,  Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel okul ve kurumlarda istihdam edilmektedirler. Ayrıca, özel eğitim rehabilitasyon merkezlerinde de çalışma olanakları bulunmaktadır. Özel eğitim alanında kendini geliştirmek, akademik kariyer yapmak isteyen mezunlarımız, lisansüstü eğitim ile hem özel eğitimin çeşitli dallarında hem de tercih ettikleri diğer alanlarda yurt içi ve yurtdışındaki programlara devam edebilmektedirler.
Çalışma Yöntemleri
Özel Eğitim Bölümü eğitim-öğretim programı, alan eğitimi, öğretmenlik meslek bilgisi ve genel kültür derslerinden oluşmaktadır. Öğrencilerimiz zihin yetersizliği, otizm spektrum bozukluğu, öğrenme güçlüğü, özel yetenek, işitme yetersizliği ve görme yetersizliği olmak üzere altı farklı alandan seçmeli dersler alabilmektedirler. Bölümde, teorik derslerin yanı sıra öğretmen adaylarının teorik bilgilerini bütünleştirebilmesi için uygulamalı derslerde bulunmaktadır.
Program Yeterlikleri
  • Özel eğitim alanına ilişkin kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar.
  • Özel gereksinimli öğrencilerin ve normal gelişim gösteren bireylerin gelişim ve öğrenme özelliklerini bilir.
  • Özel eğitim alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Özel eğitim alanında kullanılan bilimsel yöntem ve teknikleri tanımlar.
  • Özel eğitim alanıyla ilgili kaynak taraması yaparak ulaştığı güncel bilgileri alan uygulamalarına yansıtır.
  • Özel gereksinimli bireylerin gereksinimlerine ve özelliklerine göre öğretimin etkililiğini artıracak uygun öğretim materyalleri geliştirir.
  • Öğrenme öğretme sürecini, özel gereksinimli öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bireysel öğretimi planlar ve etkili öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
  • Özel gereksinimli öğrencilerin gelişimini farklı ölçme değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak izler, çok yönlü değerlendirir.
  • Özel eğitimle ilgili birey, aile ya da toplum odaklı çalışmalarda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve görevlerini yerine getirir.
  • Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay gibi çalışmalara katılır.
  • Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
  • Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
  • Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
  • Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili görev, hak ve sorumluluklarını düzenleyen mevzuatı bilir, gelişmeleri takip eder ve uygular.
  • Sosyal hakların evrenselliği, insan hakları/çocuk hakları, bilimsel, kültürel değerler ve meslek etiği konularında yeterli bilince sahip olup bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında uygular.