Zihinsel Engelliler Eğitimi ABD

Özel Eğitim Bölümü

Özel Eğitim Bölümü Eğitim Fakültesi bünyesinde 2011 yılında kurulmuştur. Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Öğretmenliği olmak üzere bir anabilim dalından oluşmaktadır. Özel eğitim hizmetleri kapsamında, öğrenme güçlüğü, dil ve konulma bozukluğu, işitme yetersizliği, görme yetersizliği, yaygın gelişimsel bozukluk, zihinsel yetersizlik, duygusal davranışsal bozukluk, ortopedik ve sağlık yetersizliği, çoklu yetersizlik, üstün zekâ ve üstün yetenekli öğrenciler ve bu öğrencilerin gereksinimlerini karşılamak yer almaktadır.

Amacı

Özel gereksinimli bireylerin eğitim süreçlerini yürütebilecek, özel eğitim ve ilgili hizmetlerin planlanması, yürütülmesi ve izlenmesinde görev alabilecek nitelikte öğretmen yetiştirmektir.

Misyon

Özel gereksinimli öğrencilerin bağımsız yaşabilmeleri için gerekli becerileri sağlamak, özel gereksinimli bireyler ve özel eğitim hizmetleri hakkında toplumu bilgilendirmek ve farkındalık oluşturmak, özel eğitim öğretmenlerine disiplinler arası çalışma becerileri kazandırmak ve mesleğin etik kurallarına uygun eleman yetiştirmek Özel Eğitim Bölümü’nün misyonu arasında yer almaktadır.

Vizyon

Özel gereksinimli bireylerin toplumdaki diğer bireyler gibi bağımsız ve üretken olmalarını hedefleyen eleştirel düşünceye sahip, çağdaş ve demokratik eğitimi benimseyen öğretmenler yetiştirmektir.

Çalışma Yöntemleri

Özel Eğitim Bölümü dersleri kapsamında düz anlatım, alan çalışmaları ve uygulamalar, gözlem ve görüşme teknikleri, sunum, proje ödevleri ve küçük grup etkinlikleri yer almaktadır.